Vi faciliterer mange former for processer. Det kan være processer der understøtter et bedre samarbejde mellem ledelse og medarbejdere eller mellem medarbejdergrupper indbyrdes. Det kan også være et forløb, der sætter fokus på at styrke en ledergruppe i deres ledelsesopgave. Grundlægende for vores facilitering er, at vi sætter fokus på kerneopgaven og på at det er ledere og medarbejdere i fællesskab, der skaber det gode arbejdsmiljø.
Eksempler på forløb
En døgninstitution der skal ændre deres organisering i teams. Ydelsen var at
facilitere en fælles workshop, hvor medarbejdere og ledere i fællesskab fik
mulighed for at udfolde perspektiver og vilkår samt afklare formål,
implementering og fordeling af de nye teams.
En mindre virksomhed med konflikter og dårlig vidensdeling. Indsatsen fokuserede på ledelsesgruppen, der så efterfølgende stod for at implementere indsatsen. Alle i ledelsesgruppen blev interviewet og på den baggrund blev der igangsat individuelle og kollektive indsatser. En efterfølgende undersøgelse viste at medarbejderne også oplevede en positiv effekt af forløbet